Fyrverkeriers inverkan på Elsa

Snabb upplysning från Maja: Elsa kan inte uttala eller skriva R så bra, så det blir L istället! ;)
Hejsan hoppsan! Det äl Elsa häl - ni vet, Majas hund? Jag tänkte skliva lite om dessa jätteläskiga fylvelkeliel som kommel nu vid nyåsafton. Jag blil jättelädd föl dom näl det smällel, jag blil faktiskt lessen. Jag skällel högt näl det smällel. Sen liggel jag i soffan bledvid min matte och sel lessen ut.
Klatt slut flån Elsa-flonten!

Ja, så är det faktiskt. Elsa blir ledsen och rädd när det smäller här utanför vårt hus. Först brukar hon ställa sig vid fönstret och skälla som en galning (trots att hon vanligtvis inte skäller mycket), jag tror att hon ser det som hennes uppgift att försvara familjen, och när det är över för stunden brukar hon lägga sig i soffan bredvid mamma och se deprimerad ut, faktiskt. Jag tycker så synd om henne - jag avskyr också ljudet av raketer - och jag blir riktigt arg på alla som skjuter fyrverkerier i förväg. Jag gillar inte fyrverkerier överhuvudtaget faktiskt. Ja visst, de är jättefina att se på men jag blir så illa till mods när jag tänker hur många djur som skadas eller blir rädda, och därför är det bra med ett utsatt datum för när man får smälla raketer. Men nej, då ska vissa andra vara käcka och "testa" fyrverkerierna i förväg och jag avskyr det! Vi åker ut till landet med Elsa och ett par ur släkten med deras katt på nyårsafton, just därför att varken Elsa, Lisa (katten) eller jag är förtjusta i raketer. Det känns ju inte som att det ger så mycket, nu när alla smäller i förväg. Jag förstår ju också att det kommer smällas betydligt fler raketer på imorgon kväll, men jag måste ändå avreagera mig.

Jaja, det ska i alla fall bli skönt att komma ut till landet imorgon! Äta god mat, spela TP, se på Grevinnan och Betjänten, tända tomtebloss och leka med Elsa och Lisa. Hoppas ni också får en härlig nyårsafton!

Kram, Maja ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0