The coolish hamsters!


Hej tjejer och killar! Vi är två jättecoola *fniss* hamstersystrar, och vi har två såååå häftiga namn - Malva och Lilly. Hon som skriver nu, ja hon heter Lilly. Jag är rätt sprallig men kan vara lugn, och min hamsterboll som jag springer i när mina ägare städar buren, är i den snygga färgen grön. It's my favorite color!
Och jag som skriver just NU, ja jag är Malva. Jag är också ganska sprallig men jag tycker om när Maja försiktigt blåser varm luft på mig. Min hamsterboll är gul, en fin och somrig färg!

Vi kom till vårt nya hem för ungefär en, två månader sedan. Nu bor vi, istället för i en glasmonter med galler på baksidan, i en stor bur som städas varje söndag. Vi får nytt vatten med nya vitamindroppar varje dag, och om maten är slut får vi ny också. Annars har vi ett stort ställe med vadd, ett långt rör, en rutschkana, ett hus med vadd, en "borg" med vadd och ett hjul som tas bort då och då (Maja förklarar senare). Här stormtrivs vi och vi har blivit väldigt tama. Dessutom har vi inte bitit, bara nafsat i Majas lillfingernagel en gång. Busigt!

När vi köpte hamstrarna från djuraffären (då hade vi bur med mat, vatten och tillbehör redan fixat) sa tjejen som "hjälpte oss" att man kunde ta ur deras springhjul ibland lite då och då, så att de inte kände det som ett tvång att springa. Det är tips för er hamsterägare också! Vi brukar ta ur hjulet tre eller fyra dagar, men det kan säkert räcka med kortare tid, eller längre också för den delen.

Kram från Maja, Malva och Lilly! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0