Djursjukhuset

Elsa var såå duktig väl på kliniken!

Det syntes på henne att det här med att hoppa upp på ett kallt bord, som dessutom kan både höjas och sänkas, nä det var ingen höjdare direkt. Men efter att vi tiltat henne åt sidan kunde kloklippet börjas. Djursjukvårdaren höll om benet och klippte klorna, pappa höll Elsa i ett stadigt grepp så att hon inte skulle kunna rycka till och ta sig ner ifrån bordet, och jag fick stå vid hennes huvud och muta henne med godis. Dessutom berättade pappa för djursjukvårdaren att jag också vill jobba inom djuryrket och då blev hon om möjligt ännu trevligare vilket resulterade till att jag ställde lite frågor.
Vaccinationen gick galant den med, hon (djursjukvårdaren) hämtade bara sprutan, lyfte i nackskinnet och på några få sekunder var allt klart. Elsa hade vid det laget vant sig vid att ligga fasthållen så hon märkte inte av det.

Nu har jag precis tittat klart på ett avsnitt av Djursjukhuset på SVT Play - det är det bästa programmet som någonsin gjorts, tycker jag! Idag hann jag bara se avsnitt 5 (av 10) men jag ska titta på flera imorgon efter att läxorna är klara.

Kram, Maja ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0